Zuinig aandoen? Gebruik de social media om werk te vinden

Verhoog uw inkomen.


Veel mensen hebben de afgelopen jaren hun inkomsten achteruit zien gaan. Terwijl hun woonlasten zijn gestegen. Wilt u toch uw financiën op orde houden? Zorg dan voor extra inkomen. Maar hoe doet u dat?

Wie een fulltime baan verliest, vindt niet altijd weer een andere baan voor hetzelfde aantal uur. Maar waarom niet twee banen nemen? Zelf combineer ik na mijn scheiding advieswerk met een B&B, genaamd BeautySleep Rotterdam. Ik kan hiermee mijn woonlasten drukken en telefonisch thuiswerk doen. Ik zou hiernaast toeristen kunnen rondleiden of mij kunnen melden als tester bij bedrijven die consumententesten uitvoeren. 

Hoe vindt u werk?  Personeelsadvertenties in de krant zijn achterhaald. Bedrijven doen tegenwoordig van alles om reclame te maken, zelfs het plaatsen van fake vacatures. Tegenwoordig zijn c=vacatures vooral op het Internet te vinden. Wat Social media betreft is LinkedIn de meest geschikte site als het werk aangaat. Zorg dat uw profiel up-to-date is en maak kenbaar dat u openstaat voor nieuwe uitdagingen. Ook op Twitter worden vaak vacatures geplaatst.

De Nationale vacaturebank heeft vacatures voor elk opleidingsniveau, in alle branches en regio's in Nederland. De grootste vacaturesite is, naar eigen zeggen, Monsterboard.nl. 
Kijk ook eens op Askjim.nl. Deze website doorzoekt verschillende vacaturesites van werkgevers en intermediairs.

Tot slot is netwerken heel belangrijk. Voor werkzoekenden is het platform DeBroekriem een goede plek om sollicitatievaardigheden te vergroten en om nieuwe mensen te ontmoeten. Kijk op
www.debroekriem.nl  voor de agenda vol workshop en netwerkbijeenkomsten door het hele land. Aanmelden is gratis. U betaalt pas als u een baan heeft gevonden,

 
Freelancers, meldt je aan bij Freelance.nl

Geen opmerkingen: